Undervisningsforløb, Links og Kreativt hjørne

Audioboo.fm

I min klasse har vi før efterårsferien arbejdet med programmet Audioboo.fm. Eleverne lavede boganmeldelser til inspiration for hinanden. Alle boganmeldelser blev lagt på Klassens blog, men disse er låst, så det kun er elever og forældre, som har adgang hertil.

Nogle elever var i begyndelsen nervøse overfor at skulle indtale, vi legede de første par gange med programmet, men herefter var eleverne trygge og gik i gang med deres optagelser. Alle elever valgte en bog ud, som de øvede sig på at læse op fra, ligesom de forberedte, hvad de skulle fortælle. Det kan være en rigtig god idé at skrive stikord ned til, hvad det er, man gerne vil sige. Nogle elever var meget kritisk med deres optagelser, og det tog derfor længere tid for dem.

Inden eleverne gik i gang, vidste jeg dem, hvordan programmet fungerer. Jeg tog en tilfældig bog i klassen og lavede min egen optagelse, hvorefter vi hørte den sammen og gennemgik, hvad jeg kunne gøre bedre. Audioboo.fm kræver Flash installeret.

Herunder kan du høre min indtalelse:

Næste gang:

En anden gang vil jeg få eleverne til at tage et billede, som de uploader i audioboo’en, da de ligeså godt kan få den visuelle del med. Desuden vil jeg få eleverne til at hjælpe hinanden med at gemme Audioboo’en og uploade den på vores klasseblog via deres uni-login.

Skriv et svar

